به گزارش پایگاه خبری عصر زنجان؛ معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامهریزی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با نوآوری، بهرهگیری از توان فنی کارکنان و ارتقاء و بهبود مداوم خدمات فنی مهندسی در پروژه های عمرانی دانشگاه گام برداشته و به منظور تامین، تخصیص و توزیع عادلانه منابع مالی دانشگاه، پیشبینی نیازهای آینده، شناسائی، جذب و بهرهبرداری از منابع موجود، تهیه، پیشنهاد و دفاع از سیاستهای اجرائی دانشگاه در زمینه بودجهریزی و اجرای بودجه در چارچوب سیاستها و راهبردهای کلان دانشگاه فعالیت کرده است.
طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گزارش عملکرد این معاونت طی یک سال گذشته به تفکیک سه مدیریت شامل مدیریت منابع فیزیکی و طرح های عمرانی، مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری و مدیریت منابع انسانی به شرح ذیل است:
مدیریت منابع فیزیکی و طرح های عمرانی:
احداث بخش سوانح سوختگی بیمارستان آیت اله موسوی زنجان
احداث پارک علم و فناوری سلامت پردیس زنجان
آماده سازی محل نصب دستگاه سی تی آنژیوگرافی 256 اسلایس کرونری بیمارستان آیت اله موسوی
تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره 1 و آزمایشگاه جامع زنجان
احداث پایگاه فوریت های پزشکی سلطانیه
تغییر کاربری و ایجاد 4 واحد خوابگاه متاهلین
احداث خانه بهداشت روستای مامالان
احداث خانه بهداشت روستای بهستان
تغییر کاربری و ایجاد بخش دیالیز در مرکز جامع سلامت دندی
مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری:
بازنگری، اصلاح و تدوین ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی پست های سازمانی معاونت غذا و دارو، مراکز بهداشت شهرستان های تابعه، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث ، پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه و پست های سازمانی مورد نیاز برای تبدیل وضعیت ایثارگران با برگزاری جلسات متعدد حضوری و وبیناری با مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت متبوع و مدیران معاونت های دانشگاه و اخذ مجوز از هیات امنای محترم دانشگاه و جای ریزی آن در سامانه جامع تشکیلات و صدور ابلاغ تغییر ردیف سازمانی برای افراد شاغل.
معادل سازی کدهای وضعیت اشتغال کلیه کارکنان دانشگاه در وب سرویس، در راستای ایجاد لینک تشکیلات سازمانی دانشگاه با سازمان اداری استخدامی کشوری طی برگزاری 21 جلسه حضوری و وبیناری با مدیران و کارشناسان وزارت متبوع.
همکاری با وزارت متبوع در خصوص آسیب شناسی و بازبینی ساختار سازمانی، اصلاح و بازنگری آیین نامه مهندسی سازمان به عنوان عضو کارگروه و تهیه دستورالعمل لازم برای نگارش و بازنگری ساختار تشکیلاتی مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه معاونت فرهنگی دانشجویی به همراه تیم منتخب از دانشگاه های کشور و برگزاری 7 جلسه مربوط به آن به صورت وبیناری و حضوری در وزارت متبوع.
تعداد 10326 ردیف سازمانی در ساختار تشکیلاتی دانشگاه و توابع موجود بوده که به تعداد 5415 ردیف باتصدی و 4911 ردیف بلاتصدی در ساختار تشکیلاتی دانشگاه تعریف و سازماندهی شده است.
تدوین شرح وظایف پست های سازمانی معاونت غذا و دارو و ستاد شبکه های بهداشت و درمان شهرستان با برگزاری 10 جلسه داخل دانشگاه و 3 جلسه با دانشگاه های کلان منطقه6 آمایشی کشور .
بازبینی و اصلاح آیین نامه مهندسی و ارزیابی مشاغل دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی کشور با برگزاری 6 جلسه داخلی و 3 جلسه با دانشگاه های کلان منطقه6 آمایشی کشور.
بازنگری و اصلاح کتاب طرح طبقه بندی مشاغل دانشکده / دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و موسسات با برگزاری 7 جلسه داخلی و جلسه جمع بندی با دانشگاه های کلان منطقه6 آمایشی کشور
بررسي پروندههای پرسنلي كاركنان واجد شرايط اخذ طبقه شغلی به تعداد 2710، رتبه شغلي(پایه،ارشد،خبره،عالی) به تعداد1820، احتساب سنوات (تجربي و دولتي) به تعداد 152، اعمال مدرك تحصيلي و انتصاب به تعداد 156 مورد و معرفی تمامی مدیران پیشنهادی واجد شرایط به کانون ارزیابی و شایستگی مدیران.
بررسی فرآیند های دانش بنیان دانشگاه و ارسال آنها به دومین جشنواره تعالی کیفیت نظام سلامت در البرز و انتخاب و تجلیل از طرح برگزیده این دانشگاه.
کسب رتبه عالی و قرار گرفتن در بین دانشگاه برتر در سطح کشور برای پنجمین سال متوالی به جهت ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در جشنواره شهیدرجایی در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی.
احراز هویت و تکمیل اطلاعات مدیران ارشد، میانی و پایه دانشگاه به تعداد 398 نفر درسامانه بانک اطلاعات مدیران سلامت، وزارت بهداشت Hmdb.behdasht.gov.ir
راه اندازی 6 دفتر خدمات سلامت با هدف ارتقای برنامه بهداشت عمومی و در راستای محور هفتم طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در استان زنجان
همکاری در تدوین نظام نامه مدیریت دانش دانشکده / دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و موسسات وابسته وزارت بهداشت به عنوان عضو کارگروه کشوری مدیریت دانش و استقرار و راه اندازی کامل فاز یک و دو نظام نامه مدیریت دانش در ستاد دانشگاه و واحد های تابعه و سامانه نظام پیشنهادات در سطح دانشگاه و قرار گرفتن در بین دانشگاه های برتر به جهت میزان مشارکت کارکنان
تحقق 100 درصدی اهداف و برنامه های معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی در برنامه عملیاتی دانشگاه در سامانه HOP در 12 ماه گذشته.
احصاء و بهبود فرایند های معاونت غذا و دارو در راستای تجمیع بر اساس مصوبات اصلاح نظام اداری دور دوم ، با برگزاری 15 کار گاه آموزشی در خصوص بهبود فرآیندها به صورت حضوری برای واحد های تابعه .
تدوین برنامه جامع ارتقاء بهره وری در راستای آیین نامه اجرایی طبق نظام نامه مدیریت چرخه بهره وری ابلاغی سال 1402 و دفاع از برنامه های ارتقاء بهره وری در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و ارسال برنامه ها به وزارت متبوع و سازمان ملی بهره وری و ارائه گزارش عملکرد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و وزارت متبوع به صورت فصلی .
تهیه و تولید 4 موشن و 2 پوستر در خصوص اهمیت مدیریت دانش با همکاری معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه و ارسال به وزارت بهداشت.
کسب رتبه برتر در حوزه بهره وری در بین دانشگاهها و دانشکده های کشوری در همایش ملی بهره وری در اردیبهشت 1403
انتخاب 5 نفر از اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه بعنوان مدرس منتخب در حوزه مدیریت دانش برای آموزش سایر دانشگاهها و دانشکده های کشور از سوی وزارت بهداشت.